De effectiviteit van de bijlessen bij De Bijlesgroep wordt op verschillende manieren gemeten:
Voortgangsgesprekken: Na de eerste bijles wordt er een advies uitgebracht door de bijlesdocent en de onderwijscoördinator over het aantal benodigde uren en de verwachte voortgang. Gedurende het traject houden we regelmatig contact met zowel de leerling als de ouders om de voortgang te bespreken.
Periodieke evaluaties: Tijdens het bijlestraject worden er evaluaties uitgevoerd waarbij de docent samen met de leerling en ouders kijkt naar de geboekte vooruitgang. Dit helpt om de effectiviteit van de begeleiding te monitoren en aanpassingen te maken indien nodig.
Rapportage van leerresultaten: De bijlesdocent houdt de leerresultaten bij en vergelijkt deze met de doelen die aan het begin van het traject zijn gesteld. Door deze rapportages krijgen ouders en leerlingen inzicht in de voortgang.
Feedback van ouders en leerlingen: De feedback die we ontvangen van ouders en leerlingen is een belangrijke indicator voor de effectiviteit van onze bijlessen. We gebruiken deze feedback om onze werkwijze continu te verbeteren.
Resultaten op school: Uiteindelijk wordt de effectiviteit vaak zichtbaar in de verbeterde prestaties van de leerling op school, zoals hogere cijfers, meer zelfvertrouwen en een betere leerhouding.
Deze methoden zorgen ervoor dat we voortdurend kunnen inspelen op de behoeften van de leerling en de bijlessen optimaal kunnen afstemmen voor het beste resultaat.